Το φρέσκο δεν είναι πάντα καλύτερο – ή το πιο βολικό – Εδώ είναι οι μύθοι που εμποδίζουν τους ανθρώπους να αγοράζουν ή να τρώνε κατεψυγμένα τρόφιμα και τι είναι πραγματικά αλήθεια.

Μύθος # 1: Τα νωπά τρόφιμα είναι πιο υγιεινά από τα κατεψυγμένα τρόφιμα
Το φρέσκο είναι το καλύτερο, εκτός όμως εάν είναι διαθέσιμο το κατεψυγμένο.

Αυτό είναι σωστό: τα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι ακριβώς όπως – και σε ορισμένες περιπτώσεις πιο θρεπτικά από τα φρέσκα.

Τα νωπά τρόφιμα συλλέγονται συχνά πριν φθάσουν τα φρούτα ή τα λαχανικά ώριμα, κατόπιν συσκευάζονται, αποστέλλονται και αποθηκεύονται. Ο χρόνος από τη συγκομιδή στο πιάτο σας μπορεί να είναι ημέρες, ακόμη και περισσότερο από μία εβδομάδα. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, το φαγητό χάνει θρεπτικά συστατικά. Στην πραγματικότητα, τα νωπά τρόφιμα τυπικά χάνουν τα περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά τους – βιταμίνες και ανόργανα άλατα ειδικότερα – στις τρεις ημέρες μετά τη συλλογή. Τα κατεψυγμένα τρόφιμα, ωστόσο, συλλέγονται σε μέγιστη ωριμότητα και καταψύχονται κατά τη διάρκεια των πρώτων ωρών.

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Γεωργίας το 2013 εξέτασε το επίπεδο των θρεπτικών συστατικών σε νωπά και κατεψυγμένα τρόφιμα κατά την αγορά και πέντε ημέρες αργότερα. Την ημέρα που αγοράζονται, τόσο τα κατεψυγμένα όσο και τα φρέσκα τρόφιμα είναι διατροφικά παρόμοια. Μετά από πέντε ημέρες στο ψυγείο, τα φρέσκα είχαν λιγότερη βιταμίνη Α, βιταμίνη C και φυλλικό οξύ από ότι τα κατεψυγμένα.

Μύθος # 2: Όλα τα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι υψηλά σε νάτριο
Πριν από μια δεκαετία ή και περισσότερο, πολλά κατεψυγμένα τρόφιμα δεν είχαν την εικόνα των υγιεινών γευμάτων.

Σήμερα, ωστόσο, πολλοί κατασκευαστές τροφίμων εργάζονται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών που προσέχουν την υγείας τους. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργούν πολλά τρόφιμα χαμηλών θερμίδων και χαμηλών σε νατρίο που περιέχουν λαχανικά, σπόρους και άπαχες πρωτεΐνες.

Ελέγξτε τις ετικέτες διατροφής, και θα βρείτε πολλά τρόφιμα έχουν συνολικά νατριο περίπου 650 χιλιοστόγραμμα, ένα λογικό ποσό για ένα παγωμένο γεύμα (ακόμη και τα σπιτικά γεύματα έχουν το ίδιο επίσης). Διαβάστε επίσης την ετικέτα. Εάν δεν βλέπετε χλωριούχο νάτριο ή νάτριο στην ετικέτα, όλο το αλάτι προέρχεται από το φαγητό στο γεύμα.

Μύθος # 3: Το ξαναπάγωμα τροφίμων είναι κακό
Τα κατεψυγμένα τρόφιμα που αποψύχθηκαν στο ψυγείο και όχι στον πάγκο μπορούν να επιστραφούν στον καταψύκτη. Ωστόσο, εάν αποψύξετε το φαγητό στον πάγκο το φαγητό δεν μπορεί να επιστραφεί στον καταψύκτη με ασφάλεια. Στην πραγματικότητα, εξετάζετε το ενδεχόμενο να το πετάξετε εντελώς. Μάθετε πόσο καιρό μπορείτε με ασφάλεια να αφήσετε φαγητό στον πάγκο.

Όταν η τροφή βρίσκεται σε “ζώνη κινδύνου” (4 ° C – 60 ° C) για περισσότερο από δύο ώρες, είναι μια εστία βακτηρίων. Σε αυτή τη θερμοκρασία, τα βακτήρια αναπτύσσονται γρήγορα. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την υγεία σας διότι ο αριθμός των βακτηριδίων  πολλαπλασιάζονται σε ωμά κρέατα, συμπεριλαμβανομένων των E. coli και της σαλμονέλας.

Αρα να ξέρετε: η επαναψύξη των τροφών μερικές φορές αλλάζει την υφή και τη γεύση. Δεν είναι ιδανικό να κατεψυξετε το φαγητό σας μια δεύτερη φορά, αλλά είναι ασφαλές να το ξανακάνετε εάν το αποψύξατε μέσα στο ψυγείο.

Μύθος # 4: Κατεψυγμένο φαγητό λήγει
Πραγματικά, τα τρόφιμα μπορούν να αποθηκευτούν επ ‘αόριστον εφ’ όσον φυλάσσονται στους -15° C ή και λιγότερο για όλο το διάστημα στον καταψύκτη, σύμφωνα με την FoodSafety.gov.

Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν το σωστό χρόνο αποθήκευση των τροφίμων στον καταψύκτη, επομένως υπάρχει ένα διάστημα χρόνου κατά το οποίο τα τρόφιμα κρατάνε πλήρως την  ποιότητα τους. Το FoodSafety.gov προσφέρει μια λίστα των συνιστώμενων χρόνων για το ψυγείο και τον καταψύκτη.

Μύθος # 5: Δεν μπορείτε να παγώσετε αυγά
Δεν μπορείτε να παγώσετε ολόκληρα αυγά – αυτό είναι αλήθεια. Το κέλυφος πιθανόν να σπάσει καθώς το αυγό επεκτείνεται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατάψυξης. 

Αλλά μπορείτε να παγώσετε τα αυγά. Εάν αγοράσατε πάρα πολλά σπάστε τα αυγά και χτυπήστε τον κρόκο και τα ασπράδια μαζί. Τότε μπορείτε να τα παγώσετε για μελλοντική χρήση.

Χρειαστήκατε κρόκο αυγού για μια σάλτσα, αλλά θέλετε να αποθηκεύσετε τα ασπράδια για άλλη μια φορά. Μπορείτε να τα παγώσετε εύκολα. Αλλά αν σας μείνουν κρόκους μετά από ένα κέικ , οι κρόκοι αυγών δεν παγώνουν καλά. Η υφή ποτέ δεν επιστρέφει στο φυσιολογικό, αν και είναι απόλυτα ασφαλής αν αποφασίσετε να το κάνετε ούτως ή άλλως.

Μύθος # 6: Τα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι πιο ακριβά
Το χειμώνα, τα κατεψυγμένα φρούτα είναι πιθανώς φθηνότερα από τα φρέσκα. Το ίδιο ισχύει και για τα χειμωνιάτικα φρούτα το καλοκαίρι. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, είναι πιθανότατα πολύ πιο υγιεινά, επειδή είναι παγωμένα λίγες μόνο ώρες μετά την επιλογή τους.

Συσκευασμένα παγωμένα φαγητά είναι συχνά πολύ πιο υγιεινά και πολύ φθηνότερα από ένα εστιατόριο ή delivery. 

Μύθος # 7: Η κατάψυξη των τροφίμων σκοτώνει τα βακτηρίδια
Τα βακτήρια είναι πιο ενεργά μεταξύ 4 ° C και 40 ° C, αλλά δεν πεθαίνουν κάτω από τους 4 ° C. Αντίθετα, γίνovται ανενεργά. Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες δεν εξαλείφουν τον κίνδυνο οποιωνδήποτε βακτηριδίων που μπορεί να υπήρχαν όταν βάζατε το φαγητό στην κατάψυξη.

Τα ζητήματα ασφάλειας τροφίμων εξακολουθούν να ισχύουν όταν συσκευάζετε τρόφιμα για την κατάψυξη. Πλύνετε τα χέρια σας, χρησιμοποιήστε καθαρές επιφάνειες  για να διατηρήσετε τα τρόφιμά σας ασφαλή τώρα και για το μέλλον.

Κρατήστε τα τρόφιμα ασφαλή από την ανάπτυξη των βακτηριδίων όταν τα ξεπαγώνετε η όταν κάνετε απόψυξη του καταψύκτη.

Μύθος # 8: Όλα τα κατεψυγμένα τρόφιμα επεξεργάζονται σε μεγάλο βαθμό
Μια φορά κι έναν καιρό, αυτό θα μπορούσε να ήταν πολύ αληθινό. Σήμερα, όμως, μπορείτε να βρείτε υγιεινές επιλογές που είναι ελάχιστα επεξεργασμένες και κοντά στην φυσική τους κατάσταση.

Διαβάστε τις ετικέτες των τροφίμων πριν αγοράσετε. Αναζητήστε τυχόν περιττά συντηρητικά ή πρόσθετα και αφήστε τα πίσω αν τα βρείτε. Αρκετές εταιρείες φυσικών τροφίμων έχουν καινοτομήσει με νέους τρόπους για να παγώσουν τα τρόφιμα τους χωρίς αυτά τα περιττά συστατικά – έτσι μπορείτε να βρείτε υγιεινά, ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα αν κοιτάξετε.

Μύθος # 9: Είναι πολύ αργά για να παγώσεις ένα τρόφιμο μετά την ημερομηνία λήξης

Φυσικά, πριν την ημερομηνία λήξης σημαίνει συχνά ότι το φαγητό θα είναι στην καλύτερη του ποιότητα. Το πάγωμα σε αυτό το τελευταίο σημείο μπορεί να μειώσει την ποιότητα, αλλά εξακολουθεί να είναι απολύτως ασφαλές να το παγώσετε τώρα και να το φάτε αργότερα. Απλά φροντίστε να το συσκευάσετε σωστά για την καλύτερη αποθήκευση.

Μύθος # 10: Τα συσκευασμένα τρόφιμα μπορούν να πάνε κατευθείαν στην κατάψυξη
Τα περισσότερα τρόφιμα που αγοράζετε στο παντοπωλείο προορίζονται για νωπή κατανάλωση, όχι για κατάψυξη. Αν σκοπεύετε να τα βάζετε στην κατάψυξη για αργότερα, θα πρέπει να τα προετοιμάσετε με τις κατάλληλες τεχνικές αποθήκευσης.

Τα περιτυλίγματα κρέατος, για παράδειγμα, εάν αφήσετε λίγο αέρα μέσα στη συσκευασία, και παγώσετε το κρέας, καλείτε βακτηρίδια, τα οποία θα μπορούσαν γρήγορα να επιδεινώσουν την ποιότητα του φαγητού σας όταν ξεπαγώσει.

Αντ ‘αυτού, χρησιμοποιήσετε σακούλες ή περιτυλίξεις που είναι ασφαλείς κατά την κατάψυξη. Βγάλτε όσο το δυνατόν περισσότερο αέρα, προτού το τοποθετήσετε στον καταψύκτη, ο αέρας είναι ο εχθρός στη μακρά ψύξη.

Αν παγώνετε τα λαχανικά, πρέπει να προσθέσετε ένα επιπλέον βήμα στη διαδικασία: Βράστε λίγο τα λαχανικά μετά βυθίστε τα μέσα σε νερό με πάγο. Βεβαιωθείτε ότι τα στεγνώνετε καλά. Πλύνετε τα φρούτα πριν τα καταψύξετε. Το φρούτο μπορεί να είναι πολύ μαλακό για να πλυθεί όταν ξεπαγώσει, έτσι θέλετε να ξέρετε ότι είναι καθαρό πριν το φάτε.