Advertisement

Παστελάρια μία Χιώτικη υπετροφή

Αν και το όνομα της παραπέμπει στο αγαπημένο πολλών, παστέλι, η παστελαριά είναι κάτι το διαφορετικό.
Φτιάχνεται με σύκα, σουσάμι, αμύγδαλα, κανέλα ,γαρύφαλλο και αρωματίζετε με φύλλα δάφνης και μαστίχι. Έτσι αμέσως καταλαβαίνουμε ότι αποτελεί όχι απλά ένα σνακ, αλλά ένα υπερσνακ .

ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΝ :​

«Βάζομαι τα σύκα στο φούρνο να ζεσταθούν. Κοπανίζομε τα’αμύγδαλα και τα’ανακατεύομε με το σουσάμι και την κανέλα. Στη συνέχεια ανοίγομε τα ζεστά σύκα και βάζομε μέσα το υλικό. Μετά τα κολλάμε ανα δύο. Τα τοποθετούμε στο ταψί και τα βάζομε στον φούρνο να ροδίσουν. Όταν ροδίσουν, τ’αφήνομε να κρυώσουν και τα τοποθετούμε σ’ένα κουτί, σκεπάζοντας τα με φύλλα δάφνης και κοπανισμένο μαστίχι» , Γιάννης Κολλιάρος., 2007. Χιώτικες παραδοσιακές συνταγές, Χίος (σελ 202).
Πάμε να δούμε τα επιμέρους υλικά του όμως:

Advertisement

1. ΣΥΚΑ
Τα ξερά σύκα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και σάκχαρα, σίδηρο, κάλιο, σελήνιο και ασβέστιο
2. ΣΟΥΣΑΜΙ
Είναι πλούσιο σε καλά λιπαρά (μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα) και περιέχει πολύ χαμηλές ποσότητες σε κορεσμένα λιπαρά οξέα (επιβλαβή για την υγεία).
3. ΑΜΥΓΔΑΛΑ
Είναι μια πλούσια πηγή βιταμίνης Ε. Η φλούδα τους είναι πολύ πλούσια πηγή σε μια κατηγορία αντιοξειδωτικών, τις πολυφαινόλες
4. ΚΑΝΕΛΑ
Η κανέλα μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη η οποία είναι υπεύθυνη για το μεταβολισμό
5. ΓΑΡΙΦΑΛΟ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑ ΔΑΦΝΗΣ
Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, όπως η ευγενόλη και η βιταμίνη C και αντιμικροβιακές ιδιότητες

ΠΗΓΗ: houseoftaste.gr

Advertisement

Δείτε Επίσης

Advertisement