1. ΘαΜια μελέτη που αποκαλύπτει η κατανάλωσης ξηρών καρπών σχεδόν 5.000 Κινέζων ενηλίκων άνω των 15 ετών μπορούσε να κρατήσει τους εγκεφάλους μας πιο υγιείς για περισσότερο και αποτρέποντας νευρογνωστικές διαταραχές όπως η άνοια.

Διαφήμιση

By Yasmin Noone

7 JUN 2019 – 3:00 PM  UPDATED 7 JUN 2019 – 3:03 PM

Η κατανάλωση δύο κουταλιών της σούπας ξηρών καρπών την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή της άνοιας, σύμφωνα με μια μακροχρόνια μελέτη σε περισσότερους από 4.800 Κινέζους ενήλικες από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας.
Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο The Journal of Nutrition, Health and Aging, εξέτασε τα δεδομένα των Κινέζων ηλικίας 55 ετών και άνω σε διάρκεια 15 ετών για να προσδιορίσει εάν η κατανάλωση ξηρών καρπών μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από γνωστική πτώση και νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως η άνοια.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση περισσότερων από δύο κουταλιών του γλυκού (ή 10 γραμμάρια) ξηρών καρπών κάθε μέρα συσχετίστηκε θετικά με την καλύτερη διανοητική λειτουργία, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης σκέψης, της λογικής και της μνήμης.
«Με την κατανάλωση περισσότερων από 10 γραμμάρια ξηρών καρπών την ημέρα, οι ηλικιωμένοι θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη γνωστική τους λειτουργία έως και 60 τοις εκατό σε σύγκριση με εκείνους που δεν τρώνε ξηρούς καρπούς», λέει ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, Δρ Ming Li. «Αυτό μπορεί να [αποτρέψει] αποτελεσματικά
αυτό που συνήθως θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί ως μια φυσική διετής μείωση της γνώσης.»
Το φυστίκι ήταν η ποικιλία που καταναλώνεται συχνότερα από ενήλικες στη μελέτη, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 80% της κατανάλωσης. Τα φιστίκια έτρωγαν φρέσκα, ψητά ή τηγανητά.

Διαφήμιση
Γιατί τα φυστίκια προστατεύουν τον εγκέφαλό ;
Διαφήμιση

Μια άλλη μελέτη με επικεφαλής την UniSA, που δημοσιεύθηκε στο Nutritional Neuroscience το 2017, εξέτασε την κατανάλωση φυστικιών και την επίδρασή τους στη γνώση.
Η δοκιμή τυχαιοποιημένου crossover 12 εβδομάδων πραγματοποιήθηκε σε υπέρβαρους Αυστραλούς ηλικίας 50-75 ετών. Πρότεινε ότι η κατανάλωση 56-84 γραμμάρια φυστικιών την ημέρα αύξησε τη μέση εγκεφαλική αρτηρία, την ελαστικότητα της μικρής αρτηρίας και τη γνωστική λειτουργία. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η τακτική κατανάλωση φυστικιών βελτίωσε την εγκεφαλοαγγειακή και γνωστική λειτουργία.


Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει καλό για τον εγκέφαλό μας;

«Παρόλο που δεν υπάρχει θεραπεία για μείωση της γνώσης που σχετίζεται με την ηλικία και νευροεκφυλιστική ασθένεια, οι παραλλαγές στο τι τρώνε οι άνθρωποι προσφέρουν βελτιώσεις για τους ηλικιωμένους».
Ο Δρ Li λέει στο SBS, οι ξηροί κρποί έχουν συγκεκριμένα αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά αποτελέσματα, τα οποία μπορούν να ανακουφίσουν και να μειώσουν τη γνωστική μείωση.
Είναι επίσης γνωστό ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υγιή λίπη, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες με θρεπτικές ιδιότητες που μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη και να βελτιώσουν τη γνωστική υγεία.
Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να αποδειχθεί η αιτία και το αποτέλεσμα, για να προσδιοριστεί ποιος ξηρός καρπός είναι ο καλύτερος για την υγεία του εγκεφάλου για συγκεκριμένες διατροφικές παρεμβάσεις χρησιμοποιώντας ξηρούς καρπούς για να καθυστερήσουν ή να αποτρέψουν την εμφάνιση άνοιας.

ΠΗΓΗ: 

Διαφήμιση

Δείτε Επίσης

Διαφήμιση